گزارشی نگرانکننده نشان میدهد که حدود 70 درصد از بازیهای نیازمند اتصال دائم به اینترنت در نهایت از دسترس خارج میشوند. این تحقیق نشان میدهد که تقریبا دوره حفظ و آرشیو بازیها به سر آمده و باید به عدم مالکیت آثار عادت کنیم!
در سالهای اخیر، عرضه بازیهای دیجیتالی با تمرکز بر اتصال دائم اینترنت به سرعت رشد کرد و سازندگان زیادی همین سیاست را دنبال کردند اما این اقدام در کنار مزایایی که دارد، تهدیدی جدی برای دسترسی پایدار کاربران به بازیها محسوب میشود.
70 درصد از بازیهای آنلاین برای همیشه از بین میروند
گروه Stop Killing Games در بررسیهای اخیر خود توانست 425 بازی که نیازمند اتصال دائم به اینترنت بودند را مورد بررسی قرار دهد و طبق نتیجه به دست رسیده، 299 عنوان قابل اجرا نیستند و تقریبا 70 درصد بازیها عملا “مرده” محسوب میشوند.
این آمار نشان میدهد در صورت تصمیم سازندگان برای خاموشی سرورها، بازی از دسترس تمام بازیکنان خارج خواهد شد و حتی در صورت پرداخت هزینه، دیگر امکان ورود دوباره به بازی را نخواهید داشت. پیش از این چنین اتفاقی برای بازی The Crew افتاده بود و پس از شکایات متعدد، یوبیسافت اعلام کرد که شما از ابتدا مالک بازی نبودید و هزینه پرداخت شده، تنها مجوز ورود به بازی بود.
البته باید اشاره کرد که برخی از بازیهای همیشه آنلاین، در نهایت با انتشار یک پچ به صورت آفلاین در دسترس دوباره بازیکنان قرار میگیرند اما طبق گزارشات گروه Stop Killing Games، کمتر از 5 درصد بازیها به این شکل اصلاح میشوند و 95 درصد باقی برای همیشه از بین میروند.
خواستار جنبش Stop Killing Games، نگاه جدیتر صنعت گیم به موضوع آرشیو و نگهداری بازیها است. اگر این روند ادامه داشته باشد، بسیاری از بازیهای امروزی در آینده نزدیک وجود نخواهند داشت و هیچ کاربری نمیتواند ادعای مالکیت بر آثاری که چندین ساعت برای پیشرفت خود وقت گذاشتهاند، داشته باشد. باید قوانین جدیدی در رابطه با این موضوع وضع شود تا بازیکنان بتوانند بدون نگرانی به خریداری و تجربه بازیهای خود بپردازند.
برای دریافت هرگونه اطلاعات مربوط به دنیای تکنولوژی و فناوری به وبسایت فیسیت سربزنید و تمام اطلاعات دنیای گیم را در گیممانیاک مطالعه کنید.