صفحه اصلی > بازی کامپیوتری و روزمرگی و اخبار : سیاست جدید یونیتی، سازندگان را مجبور به پرداخت 500 هزار دلار در سال می‌کند

سیاست جدید یونیتی، سازندگان را مجبور به پرداخت 500 هزار دلار در سال می‌کند

بازی Rust

استودیوی سازنده بازی Rust به نام Facepunch اعلام کرده است که با یک سیاست جدید از سوی موتور بازی‌سازی عناوین خود روبرو شده که آن‌ها را مجبور به پرداخت سالیانه 500 هزار دلار می‌کند.

گری نیومن، مدیرعامل Facepunch که ساخت بازی‌هایی همچون Garry’s Mod و Rust را در کارنامه خود دارد، در توییتر اشاره کرده که طی تماسی از سوی شرکت یونیتی، از سیاست جدید این شرکت مطلع شده است. طبق اعلام او، استودیوی Facepunch مجبور به پرداخت سالانه حداقل ۵۰۰ هزار دلار برای استفاده از خدمات این شرکت خواهد بود.

البته در این توییت، نامی از شرکت سازنده این موتور برده نشده اما به‌طور گسترده‌ای گمان می‌رود که این شرکت، یونیتی باشد. استودیوی Facepunch تنها دو بازی دارد که عنوان Garry’s Mod، با کمک موتور بازی‌سازی Source ساخته شده است، که متعلق به شرکت Valve است و احتمالا تصمیم جدید مربوط به این شرکت نخواهد بود. در عوض، بازی Rust بر اساس موتور یونیتی ساخته شده که به دلیل اعمال برخی سیاست‌های غلط، در ماه‌های گذشته بسیار موردتوجه قرار گرفته است.

از جمله تصمیمات جنجالی Unity می‌توان به طرح “هزینه‌ی اجرای جدید” اشاره کرد که طی آن، توسعه‌دهندگان براساس تعداد دفعات دانلود بازی‌ها باید مبلغی را پرداخت می‌کردند. این سیاست واکنش‌های منفی زیادی را به دنبال داشت و بسیاری از استودیوها تهدید کردند که به دلیل این هزینه‌های غیرمنصفانه، موتور بازی خود را تغییر خواهند داد. یونیتی پس از دریافت حجم زیادی از انتقادات، ناچار شد از این سیاست صرف نظر کند، اما آسیب زیادی به اعتبار آن شرکت وارد شد و بسیاری از توسعه‌دهندگان هنوز از این موتور ناراضی هستند.

گیمپلی بازی Rust

این سیاست جدید ۵۰۰ هزار دلاری که از سوی نیومن افشا شده، تاکنون به صورت رسمی از طرف یونیتی اعلام نشده و مشخص نیست که به‌طور گسترده اجرا خواهد شد یا خیر. نیومن در توییت خود به‌صراحت اعلام کرده که احساس می‌کند این سیاست نوعی مجازات ناعادلانه برای موفقیت استودیوی اوست و به نظر می‌رسد که تنها استودیوهای موفق‌تر باید هزینه بیشتری بپردازند.

این سیاست‌ها برای Unity که چندین دهه سابقه در پشتیبانی از استودیوهای مستقل و کوچک دارد، نوعی عقب‌نشینی به‌شمار می‌رود و الزام استودیوهای موفق به پرداخت هزینه‌های گزاف می‌تواند باعث شود که بسیاری از توسعه‌دهندگان به سمت موتورهای بازی‌سازی دیگر مانند Unreal Engine گرایش پیدا کنند. در صورت تایید رسمی از سوی شرکت یونیتی، اخبار تکمیلی را در فیسیت قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

برای دریافت هرگونه اطلاعات مربوط به دنیای تکنولوژی و فناوری به وبسایت  فیسیت  سربزنید و تمام اطلاعات دنیای گیم را در  گیم‌مانیاک  مطالعه کنید. 

برچسب ها :

امیرحسین چروم

عاشق دنیای گیم و هر چیزی که کوچک‌ترین ربطی بهش داشته باشه! سعی می‌کنم از جدیدترین خبرها مطلع بشم و اونا را با شما به اشتراک بذارم. اگر سوال یا مشکلی داشتید، می‌تونید به پیج من در اینستاگرام یا تلگرام مراجعه کنید.
پست های مرتبط

استفاده از آنریل انجین 5 باعث نگرانی طرفداران Borderlands 4 شده است

جدیدترین تریلر بازی Borderlands 4 در مراسم گیم اواردز 2024 نمایش داده…

وبسایت Sweet Baby از دسترس خارج شد؛ خداحافظی با منفورترین فعال صنعت گیم؟

شرکت Sweet Baby، یکی از فعالان صنعت گیم است که به دلیل…

۲ دی ۱۴۰۳

بازی معرفی نشده ترمیناتور رده‌بندی سنی دریافت کرد!

ظاهرا یک بازی جدید براساس جهان ترمیناتور در دست ساخت قرار دارد…

دیدگاهتان را بنویسید