صفحه اصلی > روزمرگی و اخبار : بنیان‌گذار Arkane: تصمیم مایکروسافت برای تعطیلی استودیو احمقانه بود!

بنیان‌گذار Arkane: تصمیم مایکروسافت برای تعطیلی استودیو احمقانه بود!

استودیوی Arkane

رافائل کولانتونیو، بنیان‌گذار استودیوی بازی‌سازی آرکین که در سال 2017 از این تیم جدا شده بود، اکنون از تصمیم مایکروسافت برای تعطیلی استودیو انتقاد کرده و آن را “تصمیمی احمقانه” خوانده است.

مایکروسافت در سال 2021 شرکت مادر آرکین یعنی زنیمکس مدیا را با مبلغ 7.5 میلیارد دلار خریداری کرد. این خرید شامل استودیوهای بزرگی همچون بتسدا و شرکت‌های زیرمجموعه‌ای چون id Software (سازنده Doom)، تانگو گیم‌ورکس (سازنده Hi-Fi Rush) و ماشین‌گیمز (سازنده ایندیانا جونز و ولفنشتاین) می‌شد. با این حال، مایکروسافت امسال تصمیم گرفت که تعدادی از این استودیوها از جمله آرکین آستین، تانگو، Alpha Dog Studios و Roundhouse Games را تعطیل کند.

کولانتونیو در سال 1999 استودیوی آرکین را تأسیس کرد و تا سال 2017 در آن فعالیت داشت. آخرین پروژه او در آرکین، بازی Prey بود که علی‌رغم طراحی منحصربه‌فرد، فروش مورد انتظاری را تجربه نکرد. پس از ترک کولانتونیو، آرکین آستین بر روی بازی Redfall کار کرد؛ عنوانی که در سال 2023 به بازار عرضه شد و نه تنها از دید منتقدان بلکه از لحاظ تجاری نیز شکست خورد و این شکست باعث شد تا مایکروسافت هزینه خرید بازی را به بازیکنان پس دهد و آپدیت‌های جدید را به دلیل تعطیلی استودیو متوقف کند.

اکنون کولانتونیو در مصاحبه‌ای با سایت PC Gamer گفته است که استودیوی آرکین پروژه‌های جذابی خلق کرده و می‌توانست با ساخت بازی‌های جدید، باز هم موفق شود. طبق نظر او، تصمیم تعطیلی استودیو برای جلب رضایت سرمایه‌گذاران یا بازار سهام گرفته شده بود.

کولانتونیو در ادامه مصاحبه خود به اهمیت و پیچیدگی شکل‌گیری تیم‌هایی همچون آرکین آستین اشاره کرد و گفت که ایجاد دوباره چنین گروه‌هایی تقریباً غیرممکن است. او افزود: “ساختن گروهی ویژه مثل آرکین آستین زمان زیادی می‌برد. زمانی که افرادی چون هاروی اسمیت و ریکاردو بر در کنار هم قرار می‌گیرند، یک لحظه و مکان خاص ایجاد می‌شود که نمی‌توان آن را به راحتی تکرار کرد. این چیزی نیست که با استخدام و پرداخت دستمزد بیشتر به راحتی محقق شود. به نظر من تعطیلی آرکین آستین تصمیم احمقانه‌ای بود.”

گیمپلی بازی Dishonored

کولانتونیو پس از ترک آرکین، در سال 2019 استودیوی Wolfeye را تأسیس کرد و اکنون در حال کار بر روی یک بازی RPG اکشن جدید است که طبق گفته او، می‌تواند طرفداران بازی‌های Dishonored و Prey را راضی کند.

در حال حاضر، شعبه لیون استودیوی آرکین همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و روی پروژه‌ای از دنیای مارول به نام Blade کار می‌کند که هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد اما احتمالا، در سال 2025 یا 2026 منتشر خواهد شد.

با توجه به تمامی این مسائل، تعطیلی آرکین آستین از سوی مایکروسافت نشان‌دهنده چالشی در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک این شرکت برای بهینه‌سازی منابع است. این اقدام، انتقادات بسیاری را برانگیخت و بسیاری از هواداران و کارشناسان صنعت بازی‌های ویدیویی را نسبت به آینده استودیوهای زیرمجموعه مایکروسافت نگران کرد.
برای دریافت هرگونه اطلاعات مربوط به دنیای تکنولوژی و فناوری به وبسایت  فیسیت  سربزنید و تمام اطلاعات دنیای گیم را در  گیم‌مانیاک  مطالعه کنید.

امیرحسین چروم

عاشق دنیای گیم و هر چیزی که کوچک‌ترین ربطی بهش داشته باشه! سعی می‌کنم از جدیدترین خبرها مطلع بشم و اونا را با شما به اشتراک بذارم. اگر سوال یا مشکلی داشتید، می‌تونید به پیج من در اینستاگرام یا تلگرام مراجعه کنید.
پست های مرتبط

استفاده از آنریل انجین 5 باعث نگرانی طرفداران Borderlands 4 شده است

جدیدترین تریلر بازی Borderlands 4 در مراسم گیم اواردز 2024 نمایش داده…

وبسایت Sweet Baby از دسترس خارج شد؛ خداحافظی با منفورترین فعال صنعت گیم؟

شرکت Sweet Baby، یکی از فعالان صنعت گیم است که به دلیل…

۲ دی ۱۴۰۳

بازی معرفی نشده ترمیناتور رده‌بندی سنی دریافت کرد!

ظاهرا یک بازی جدید براساس جهان ترمیناتور در دست ساخت قرار دارد…

دیدگاهتان را بنویسید