طبق گزارش سایت اینسایدر گیمینگ، شرکت یوبیسافت در حال توسعه یک بازی تاکتیکی-نوبتی (Turn-based tactics) در دنیای محبوب Rainbow Six است که گیمپلی آن با الهام از آثاری همچون دیابلو 4 و XCOM ساخته شده است.
گزارشات اینسایدر گیمینگ بیان میکند که در بازی جدید، بازیکنان قابلیت کنترل اپراتورهای Rainbow Six Siege را در قالب یک گیمپلی تاکتیکی نوبتی و با دید از بالا به پایین بهعهده میگیرند. منابع داخلی اعلام کردهاند که گیمپلی بازی شباهت زیادی به XCOM دارد و ماموریتهای آن نیازمند استفاده از تواناییهای خاص هر اپراتورها میباشد.
بازی تاکتیکی-نوبتی براساس Rainbow Six در راه است
بازیکنان در این اثر با انتخاب اپراتور، ماموریت خود را با نفوذ به ساختمان، نجات گروگانها و پاکسازی محیط انجام میدهند اما برخلاف بازی Siege که در لحظه با دشمنان مبارزه میکردید، باید به صورت نوبتی و با تمرکز بر استراتژی، دشمنان خود را شکست دهید.
به گفته منابع آگاه، هنوز یک یا دو سال تا انتشار بازی فاصله داریم اما هدف یوبیسافت بر انتشار بازی بر روی کنسولهای نسل فعلی ازجمله ایکس باکس سری X/S و پلیاستیشن 5 و کامپیوتر و احتمالا سوییچ 2 است.
مدت زمان بازی حدود 25 تا 30 ساعت برآورد شده اما بسته به مهارت بازیکنان و میزان علاقه برای تکمیل ماموریتهای فرعی، این عدد تغییر خواهد کرد. البته این اخبار در حد شایعه است و باید منتظر خبرهای رسمی از سوی یوبیسافت باشیم و جزئیات بازی را از سوی سازندگان آن دنبال کنیم.
بازی Rainbow Six Siege با بیش از 50 میلیون بازیکن، یکی از موفقترین آثار یوبیسافت محسوب میشود اما باید در نظر داشت که محبوبیت یک بازی نمیتواند تضمینی بر فروش اسپینآفهای آن باشد. همانطور که میدانید، بازی Rainbow Six Extraction نتوانست انتظارات شرکت را برآورده کند و تعداد کاربران آن به قدری پایین بود که بدون اعلام رسمی، پشتیبانی از بازی متوقف شد.
به نظر شما بازی تاکتیکی-نوبتی میتواند در بازار فعلی صنعت گیم موفق ظاهر شود؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.
برای دریافت هرگونه اطلاعات مربوط به دنیای تکنولوژی و فناوری به وبسایت فیسیت سربزنید و تمام اطلاعات دنیای گیم را در گیممانیاک مطالعه کنید.