جالب است که بدانید ماجراجوییهای جیسون و لوسیا در GTA VI، چهارمین تلاش راکاستار برای خلق نسخه جدید جی تی ای بوده و داستانهای قبلی به دلیل فضاسازی بسیار تاریک، لغو شدند.
داستانهای مختلف GTA VI را بخوانید!
سردبیر سابق مجله Rockstar Magazine درباره بازی موردانتظار GTA VI و دلیل طولانی شدن زمان ساخت آن صحبت کرده است. طبق گفته او، ساخت بازی برای اولین بار در سال 2014 آغاز شد و داستان آن تا پیش از رسیدن به نسخه نهایی، 4 بار تغییر کرد!
صحبتهای او نشان میدهد که داستان اولیه دارای 3 شخصیت اصلی بود: یک پلیس سابق در Vice City، پسر او و یک فرد نزدیک به کارتل مواد مخدر. این داستان بر روی فساد و سقوط اخلاقی تمرکز داشت و پلیس بازنشسته برای نجات پسرش وارد دنیای جرایم سازمانیافته میشد.
این داستان از سال 2014 تا 2016 در حال توسعه بود اما به دلیل فضای بسیار تاریک و عدم تطابق با استانداردهای شرکت مادر یعنی Take-Two لغو شد.
داستان دوم با محوریت یک سرباز آفریقایی-آمریکایی که به تازگی از زندان آزاد شده بود در دست ساخت قرار داشت اما تنها پس از گذشت چند ماه، کنار گذاشته شد. این نسخه رویکردی ملایمتر نسبت به داستان اولیه داشت اما نتوانست نظر مثبت مدیران را جلب کند.
متاسفانه اطلاعات زیادی از سومین نسخه در دسترس نیست اما میدانیم که در سال 2019 کنار گذاشته شد و پس از مدتی توقف، راکاستار داستان جیسون و لوسیا را با الهام از زوج مشهور خلافکار یعنی بانی و کلاید آغاز کرد. توسعه این نسخه در سال 2020 آغاز و تاکنون ادامه داشته است.
نکته جالبتر اینجاست که حتی شهر Vice City به عنوان لوکیشن اصلی نیز تصمیمی قطعی نبوده اما مکانها و ویژگیهای گیمپلی مانند تعداد ساختمانهای قابل ورود (بیش از 700 ساختمان) از ابتدا تعیین شده بود. با این حال، تاکنون بیش از 1 میلیارد برای ساخت این اثر صرف شده و رکورد بیشترین هزینه برای ساخت بازی را شکسته است.
شما کدام داستان را ترجیح میدهید؟ آیا فضای دارک و تاریک پلیس سابق و پیوستن او به کارتل مواد مخدر جذابیت بیشتری به سری GTA نمیداد؟
برای دریافت هرگونه اطلاعات مربوط به دنیای تکنولوژی و فناوری به وبسایت فیسیت سربزنید و تمام اطلاعات دنیای گیم را در گیممانیاک مطالعه کنید.