صفحه اصلی > روزمرگی و اخبار : درآمد بخش گیمینگ Warner Bros. نسبت به سال گذشته نصف شده است!

درآمد بخش گیمینگ Warner Bros. نسبت به سال گذشته نصف شده است!

Warner Bros.

گزارش مالی سه‌ماهه سوم شرکت Warner Bros در بخش بازی‌های ویدیویی نشان می‌دهد که این شرکت با کاهش درآمد چشمگیر 48 درصدی روبرو شده و عملکرد ضعیف برخی بازی‌ها، ضررهای زیادی به آنها وارد کرده است.

همانطور که انتظار می‌رفت، عملکرد نامناسب و فروش پایین بازی‌های وارنر بروس، آینده این شرکت را به خطر انداخته‌اند. اگرچه جزئیات دقیقی از میزان فروش تمام بازی‌ها منتشر نشده اما آمار وبسایت GamesIndustry.biz بیان می‌کند که عملکرد Suicide Squad: Kill the Justice League، عامل اصلی این کاهش درآمد بوده و بیشترین ضرر را به وارنر بروس وارد کرده است.

میزان ضررهای بخش گیمینگ Warner Bros. مشخص شد

هرچند بازی Suicide Squad نقش کلیدی در این شکست داشته اما نمی‌توان نقش پررنگ MultiVersus را نادیده گرفت. این اثر در ابتدا با استقبال بازیکنان روبرو شد اما به دلیل سیاست‌های اشتباه در استفاده از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای، تعداد بازیکنان آن با کاهش چشمگیری روبرو شد. برخی تصمیمات آنها به قدری بد و “شیطانی” بود که یک گیمر را به تحصیل در دانشکده حقوق و شکایت از سازندگان بازی تشویق کرد!

البته با وجود شکست این آثار، وارنر بروس همچنان آثار درآمدزایی میان بازی‌های خود دارد. بازی‌هایی مانند مورتال کامبت 1 و هاگوارتز لگسی که در سال 2023 منتشر شد، همچنان به درآمدزایی کمک می‌کنند و تاکنون سود خوبی را برای این شرکت به همراه داشته‌اند. در کنار بازی‌ها، فیلم Minecraft که تحت برند وارنر بروس تولید شده بود نیز نزدیک به 900 میلیون دلار فروش داشته و تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین آثار اقتباسی شده است.

در مجموع، بخش گیمینگ وارنر بروس طی سه‌ماهه سوم به درآمد 2.3 میلیارد دست پیدا کرده که نسبت به سال گذشته، افت 16 درصدی را نشان می‌دهد. درآمد کلی شرکت نیز به 9 میلیارد دلار رسیده که کاهش 9 درصدی سالانه را ثبت کرده است.

Warner Bros

شرکت وارنر بروس برای جبران ضررها، تصمیم به لغو چند بازی مانند Wonder Woman گرفت و در کنار آن، چند استودیوی معروف خود ازجمله Monolith Productions، Player First Games و Warner Bros. Games San Diego را تعطیل کرد. به گفته شرکت، این تصمیم بسیار دشوار بوده اما برای توسعه بازی‌های باکیفیت و بازگشت به سوددهی، مجبور به انجام آن بودند.

این شرکت قصد دارد برای جلوگیری از ضرر بیشتر، تمام تمرکز خود را بر روی 4 فرنچایز اصلی متمرکز کند و با استفاده از جهان هری پاتر، گیم آف ترونز، مورتال کامبت و دی سی، به روزهای اوج خود بازگردد. باید عملکرد شرکت در ساخت بازی‌های جدید را مشاهده کنیم و کیفیت آنها را پس از انتشار بسنجیم. به نظر شما تمرکز بر روی این 4 فرنچایز می‌تواند سود خوبی برای وارنر بروس رقم بزند؟

برای دریافت هرگونه اطلاعات مربوط به دنیای تکنولوژی و فناوری به وبسایت  فیسیت  سربزنید و تمام اطلاعات دنیای گیم را در  گیم‌مانیاک  مطالعه کنید.

برچسب ها :

امیرحسین چروم

عاشق دنیای گیم و هر چیزی که کوچک‌ترین ربطی بهش داشته باشه! سعی می‌کنم از جدیدترین خبرها مطلع بشم و اونا را با شما به اشتراک بذارم. اگر سوال یا مشکلی داشتید، می‌تونید به پیج من در اینستاگرام یا تلگرام مراجعه کنید.
پست های مرتبط

ضربه شدید مایکروسافت به ایکس باکس با موج چهارم تعدیل نیرو؛ اخراج 9000 نفر، تعطیلی استودیو و لغو بازی!

سرانجام جزئیات موج چهارم تعدیل نیروی مایکروسافت مشخص شد و ظاهر بزرگترین…

۱۲ تیر ۱۴۰۴

موج جدید اخراجی‌ها در بخش گیمینگ مایکروسافت آغاز شد؛ تعدیل نیروی بیش از 200 نفر

گزارش رسانه‌های معتبر نشان می‌دهد بیش از 200 نفر از کارکنان تیم…

۱۲ تیر ۱۴۰۴

علت اصلی عدم انتخاب لیان به عنوان کاراکتر اصلی Resident Evil Requiem چیست؟

کارگردان بازی Resident Evil Requiem در ویدیوی جدیدی، تمام شایعات مبنی بر…

۱۲ تیر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید